Selasa, Mac 18, 2008

Barisan Kalah Teruk (Sensitif)

Jari mula rajin semula ingin menaip.
Keputusan pilihan raya yang mengejutkan.
Kawasan jiran rumah ku jatuh ke tangan PAS (tahniah Dr. Lo’lo)
Haha. Mampos la kau mat rempit, kaki kongkek kat Taman Tasik Titiwangsa.
Lepas ni, banyak la penguatkuasa round-round (hati-hati, kawan aku sudah terkena dengan penguatkuasa tipu)
Banyak menteri-menteri besar meng
adu sakit dada dan kepala
Haaa! Padan lah dengan muka kau orang.
Corrupted sangat kan!
Mana janji pembangunan yang di taburkan dahulu.
Khir toyo, ini lah akibat kau tipu media,
Cakap kulit muka kau
tegang kerana kerap makan tempe
Kan mudah je kalau kau mengaku,
Yang kau suntik muka kau dengan botox tak pun vitamin c
Dengan menggunakan duit rakyat!
Lembah pantai
jatuh ke tangan Nurizah Anwar
Kerana apa?
Kerana barisan terlalu angkuh dan bercakap besar
Anwar hanya menyatakan satu manifesto sahaja
Di mana, Shahrizat (yang memegang kerusi Lembah Pantai sebelum ini) adalah Menteri Wanita, Kanak-kanak dan Pembangunan Keluarga,
Tetapi kenapa Sharlinie masih tidak di temui ? kenapa kes Nurin masih tidak selesai?
Rakyat sudah mampu berfikir panjang,
Perlu mereka sedar, golongan belia yang dahulunya tidak cukup umur untuk mengundi,
Sudah mampu mengundi, dan keputusannya sangat lah tidak di jangka (aku masih belum cukup umur)

Mungkin ini patut menjadi WAKE UP CALL buat barisan.

Syukurlah Pak Lah masih menjadi perdana menteri.
Dia perlu sedar, kadang dia menjadi boneka permainan orang lain
Terlalu mudah mendengar kata
Apa yang ingin diperjuangkan sangat dengan Islam hadhari?
Islam sudah sempurna, sejak azali lagi.
Tidak perlu lagi perubahan drastik.

Aku di atas pagar.
Risau juga memikirkan jika negara di tadbir pembangkang
Aku tidak ingin Malaysia menjadi Singapura.
Bayangkan jika Anwar ‘di-ngapp!’ oleh bangsa lain (Parti Keadilan Rakyat)
Mungkin bangsa melayu akan menjadi bangsa kedua.
Mudah diperlekehkan.
Di anak tirikan di negara sendiri.
Waspada lah!

DAP juga, dasar cina makan babi.
Sekarang sudah berani mempermainkan isu kedaulatan bangsa melayu
Tetapi, aku pernah duduk semeja dengan bangsa ini.
Mereka kata, “tanpa cina haa kawan, lu punya bangsa talak maju ini macam tau”
Betul juga
Memang kita negara demokrasi, tapi jangan terlalu memberi peluang
Pak Lah terlalu memberi muka, lembik.
Rindu zaman Tun Mahathir.
Bangsa lain dahulu, nak angkat muka pun takut
Ini kan pula nk mempersoalkan hak-hak istimewa melayu
Buat kerajaan barisan, jadikan ini pembakar semangat
Buat la pembangunan yang dijanjikan secepat mungkin!
Insyallah, musim depan sapu bersih semula apa yang telah tergadai

Ingat, aku sudah cukup umur untuk mengundi 4/5 tahun akan datang!
Suara rakyat, suara semangat
Kami perlukan perubahan
Kami berpegang pada janji
(lagu janji manis mu nyanyian aishah terngiang-ngiang di telianga)


*END

Tiada ulasan: