Selasa, Mac 25, 2008

Hari ini, Hari Pondan Sedunia (betul tak tipu, check calendar)

Hye semua. Hari ini, mak rasa mak ingin menulis tentang golongan-golongan kelas ke 3 seperti kami ini. Berderai jatuh segala air yang ada kat badan mak ni bila mengenangkan ada juga pihak yang nak buat satu hari spesel untuk golongan kami ni. (mak gembira sangat hari ini)

Al maklum la, kami ini siapa la sangat kan (walaupun mak selalu “di pukul curi” oleh jantan-jantan gersang yang kehausan belaian wanita)

Mak membesar di kalangan golongan-golongan yang mengalami kecelaruan gender ini.

Asalnya, mak bukan la seperti mak yang kini. Mak dahulu meniaga burger. Ini betul, kisah benar mak ni, sumpah mak tak tipu. Mak dahulu antara peniaga burger yang top di %^&*. Ooppsss… mak tak boleh la nak sebut nama tempat mak meniaga kan.

Syukur sangat, perniagaan mak berkembang pesat (mungkin kerana mak merendam daging burger dalam air perahan ganja sebelum memasaknya)

Maklum la, mak kan berniaga, nak-nak mak ni bangsa melayu.

Mak pun guna santau. Mak hantar santau, busung, busung katak, busung cempedak(yang ni mak tak pasti), macam-macam lagi la kepada peniaga burger di kawasan sekitar mak.

At last, mak je yang meniaga. Meleleh air jubur mak setiap malam kerana penat meniaga.

Satu hari tuh, tengah kemas-kemas stall burger mak, mak terduduk. Mak rasa senak yang amat sangat, sangat sangaatttt. Mak berlari pulang ke rumah, tinggalkan stall burger mak bersepah-sepah.

Sampai di rumah, mak masuk ke toilet. Tiba-tiba, mak sedar. ‘Anu’ mak dah takde.

Pohon yang dahulu mak bangga-banggakan di depan rakan-rakan mak dah lenyap.

Berpinar kepala otak mak. Mak menangis. Mak langsung jatuh pengsan. Sedar-sedar, mak dah di bawa ke satu rumah bomoh ni.

Sah! Orang yang tak puas hati dengan mak sudah hantar ilmu lagi dahsyat kepada mak.

Langsung mak terfikir, ni lah akibat mak guna ilmu untuk meniaga.

Ilmu hitam kan.

Mak redha. Asalnya, mak berusaha ke sana ke mari untuk selesaikan masalah mak ini.

Tetapi, tak berkesan. Akhirnya, perlahan-lahan mak mula menukar rentak hidup

Mak belajar bersolek, menjahit. Mak bela rambut panjang.

Mak makan pil hormon.

Happy sangat mak! Selepas 6 bulan berterusan dengan diet pil hormon mak, mak dapat sepasang buah dada. Menawan pula tu! Ala, sikit-sikit macam Pamela Anderson punya.

Lepas tuh, mak teros meletooop! Mak jadi bualan orang ramai.

Bangga mak. Mak pun mula belajar melacur.

Mak bukan suka. Mak pun ada kesedaran tentang bahaya aids, siflis, macam-macam lagi la. Tapi, apakan daya, itu saja yang mak mampu lakukan untuk terus hidup.

Saban malam, tubuh gebu dan palsu mak di ratah jantan-jantan gersang.

Kesian mak kat dia orang, sbb tuh mak layan. Dah tak de agaknya wanita-wanita yang nak kat mereka tuh. Kesiannnnn…

Tapi, ‘perniagaan’ baru mak ini jatuh sekali lagi, kerana mak ni bangsa melayu. Bangsa mak suka cemburu sama orang lain yang berjaya. Satu malam tuh, sedang mak leka tawar menawar, datang satu pondan ni, terkam mak dan terus simbah asid kat muka mak.

Dia kata, dia tak puas hati mak rampas anak ikan dia.

Menggelupur mak malam tuh. Macam ikan-ikan keli yang di hentak kepala dengan hammer sebelum di siang untuk dimasak. Mak mula rasa bagai nak pitam. Muka mak jangan cakap lah, rasa macam di bakar-bakar macam sate.

Esok pagi, mak dah di atas katil hospital.

Doktor kata, ada driver teksi bangsa melayu yang hantar mak ke hospital.

Terharu mak, ingatkan semua bangsa mak ni sama aja.

Muka mak tak dapat dipulihkan.

Habis senget benget. Gigi taring mak langsung terkeluar dari kulit pipi. Buah dada mak… menangis mak terkenangkannya. Habis melecur sbb asid yang menghakis tuh la.

Sekarang, mak meniaga burger semula.

Mak nak kumpul modal, dapat modal nanti, mak nak mempunyai sebuah butik pengantin.

Itulah trend golongan pondan macam mak ni.

Tapi, siapa yang nak beli burger dengan mak yang muka senget benget ni?

Yang buah dada dah calar-balar.

Sedih mak…

Mak tabah je. Tuhan, cepat-cepat la ambik nyawa mak.

3 ulasan:

fazlul berkata...

Tak baik minta mati cepat mak oi. Ini dugaan tuhan, mana tau ada habuannya nanti, asal jgn. kiter lupa kat Dia. Bawa-bawak le betobat, dekatkan diri dengan sejadah dan Quran, blajar e baca yasin, Alfatihah, puasa ke. Insyaallah Tuhan akan bantu. Jgn. lupa bedoa bebanyak yer!

nurulafiqah :) berkata...

jah.. mak rasa ini bukan cerita pasal kamu kan. nok.. kompius mak..

Mrs.bubu berkata...

haa layan lak cter ni
;)
btw nice blog