Jumaat, Mei 30, 2008

Bernas sungguh!

Finally, aku telah menerima beberapa komen pada setiap posting aku. Komen yang sangat bernas dan tidak typical seperti yang lain. Itu yang aku cari. Dia bukan berlagak seperti menegakkan benang basah, tetapi berhujah dan dia kekal dengan pendiriannya. Aku yakin kamu semua sudah cukup matang dan mampu untuk merterjemahkan atau tidak hasil-hasil hujah carutan aku di dalam hidup kamu semua. Tidak semestinya aku menulis tentang ke’sampah’an majalah mangga, kamu akan berhenti membelinya dan menolak kenginan membuak-buak kamu untuk menyimpan poster Farid Kamil mahupun Beego yang baru saja berkecai mahligainya.

Sofia is the name. Tidak membabi buta menyokong hujah aku dan dia katanya akan kekal membaca majalah mangga mahupun membeli surat khabar tabloid sampah Malaysia. Yeah. Itu hak dia. Lagipun dia punya pendapat, berita-berita kurang relevan masih ada yang sudi membacanya. Even berita tentang ‘ghairahnya suami saya melihat bulu putih pada ari-ari saya’ atau tajuk-tajuk lain, masih ada yang membacanya. Ya. Siapa yang tidak tertarik bukan? Lagipun, dia berpelajaran. Aku percaya, berita-berita sedemikian hanya antara lawak jenaka tentang kebodohan rakyat Malaysia yang perlu atau wajib dia baca. Terima kasih cik Sofia atas hujah bernas dan intelligent anda. Dan kerana mereka yang masih membelinya syarikat-syarikat itu masih kekal dalam alam ‘kewartawanan’ negara.

(aku ingat lagi, kau bukak tin beer di atas katil sewaktu di langkawi, kemudian gelak-gelak sedangkan buih sudah membuak-buak di atas katil. Cilaka, aku yang kena lap lepas tuh)

Ya. Aku kenal siapa dia. Seorang rakan lama, bukan Melayu Bimbo. Perempuan yang kata dia, lahir patut sebagai lelaki tapi terperangkap dalam tubuh wanita. Wtf? So ‘dude’, when will be our next langkawi trip?

Chow sin.

1 ulasan:

starrocker berkata...

terima kasih kepada encik firdhaus ya.thanks for the compliment.ya mmg aku suka baca mangga ni dgn paper2 nyamauk ni..seronok sikit and berpeluanglah aku tgk gelagat warga2 kampung(bagi pendapat aku lah) yang datang ke kampung halaman kite ni..yer dhaus?
takpe lah..elok juga,ada entertainment untuk orang macam kite ni.
oh ya btw, kaw eh yang lap air haram atas cadar tu?baranglali aku lupa due to keseronokkan aku melayan otak.minta maaf skali lagi!
<^o^>