Ahad, Jun 08, 2008

Selamat Kembali Zaman Kegeniusan!

Result sudah keluar semalam. Habis meleleh peluh dingin semalam di pejabat selepas menerima few calls dan hasilnya kerana bekerja dalam keadaan cuak...
Nah! Aku approve 20++ loan cheque yang sepatutnya di reject. Mati kena maki minggu depan dengan Boss!
Seriously, sistem clearing cheqeu baru yang diperkenalkan Bank Negara agak menyeksakan dan sukar difahami.
Dan semalam juga, aku pulang ke rumah jarum jam menginjak ke 3 pagi(kerana percubaan mencuba sistem proses cek yang baru di pejabat. Bank Negara pun tutup kaunter 5 pagi bai!)
Hasilnya lagi, 'koma' sehingga petang sabtu. Ya, aku tahu. Tadi ada "Pesta-Menyaksikan-Perempuan-Melayu-Berbikini" di pantai buatan manusia.
Rugi kerana tidak pergi? Hell no jawapan aku. Mungkin kerana aku sudah muak, semakin bertambah usia atau geli untuk melihat perempuan-Melayu berbikini yang punya selulit.
Fucking gross!

Ok kembali kepada perkara pokok. Keputusan peperiksaan.
Here it is, maaf. Aku tidak tahu bagaimana cara untuk tunjuk secara 'live' result aku, dan aku hanya mampu menaip di bawah ini.

BBM111-INTRODUCTION TO MALAY LANGUAGE COMMUNICATION =A
BEL120-CONSOLIDATING LANGUAGE SKILLS =A-
CSC134-COMPUTER AND INFORMATION PROCESSING =C+
CTU101-FUNDAMENTALS OF ISLAM =C+
HBU111-NATIONAL KESATRIA =A
LIB101-INTRODUCTION TO SOCIOLOGY =A-
LIB102-FUNDAMENTALS OF THINKING & WRITING STRATEGIES =A-


Pointer 3.33, credit hours 56.88


I am happy enough. Cuma sedikit kecewa tidak mampu capai target, Dean List.
Kecewa, sangat kecewa. But, aku rasa aku patut bersyukur. Kerana tidak repeat any of the subjects. Kerja keras lagi semester hadapan! Di bawah ini, 'post-mortem' aku sendiri lakukan.

Ok, fine. Aku sebagai orang Islam tidak mampu score for the subject. Kerana apa? My biggest mistake. Memang aku bekerja keras untuk ini semua, tapi aku sudah lupa Tuhan. Tidak sembah dan sujud kepada-Nya. Tahniah kepada diri sendiri. Dengan 4 bulan di UiTM tanpa sembahyang Jumaat, meneguk 'air haram' umpama air masak and the other shits.
Subjek computer pula, kerana aku benci untuk mengingat dan menghafal stupid computer components, hardware, software etc...etc...etc. Padan muka aku, nasib baik tak payah repeat.

Dan, subjek lain yang aku dapat A or A-, but it is still a fucking A's right?
Bahasa Melayu kerana aku 'pejuang bahasa' dan lecturer itu sendiri suka dan sayang sama aku.
English, well you get the ideas. I am pretty cool in manipulating the language and it's quiet easy. Basic English dude! Everyone can score!
Kesatria ialah ko-kurikulum. Datang saja kawad tengah panas, 'kipas' komandan, jadi Ketua Biro Memasak semasa camping dan Nah! dapat A. Sangat mudah. Lagipun, aku tidak pernah ponteng dan suka menjemur diri di tengah panas. Dapat kulit tanned. Seksi apa?
Dan dua subjek terakhir yang aku tidak sangka dapat A ialah Sociology dan Strategi Berfikir/Menulis in English.
Berhasil juga kerana aku promote blog ini pada lecturer LIB102 dan mungkin dia judge aku daripada sini? Even I am wrote in fucking mother tongue. Terima Kasih Mr. Haque. This subject, ramai classmates aku terpaksa repeat kerana attitude masing-masing dan kerana subjek yang tiada final exam. Serious, aku bersimpati pada mereka. Tapi, nak buat macam mana kan? Dan aku dapat A-. Gila pelik. Marah betul seorang rakan aku tuh.
Sociology? sesuai la dengan perangai aku yang suka 'memerhatikan' perangai manusia. Studying about human behaviour in our society. Sampai mati akan aku ingat. The paper was quiet hard. Cuma, aku pandai mengaplikasikan apa yang aku faham dan aku elaborate dengan baik sekali. Research for this subject; the title-Private Party. Yah, aku ibarat 'membuka di pekung di dada sendiri' dan aku menyiapkan kajian ini dengan interview rakan-rakan sendiri, diri sendiri dan letak gambar rakan-rakan sendiri dalam research fail. Baik punya! Lagipun, aku baca dan hafal setiap terms for sociology gila babi punya. Alhamdulillah, all out semasa exam walaupun ralat kerana tarikh exam sama dengan abang aku kahwin. Aku pernah sebut bukan in previous post?

Cukup-lah. Penat kamu semua membaca sambil tersengih-sengih kan? Aku tahu.

Itulah, like the title I wrote for this post. Selamat kembali zaman genius.

Ok, semasa primary school, aku antara top students. Setiap bulan naik pentas, ambil sijil dan pakai badge pada baju sekolah, "Bintang Putera Cemerlang". Ini mungkin ada di sekolah aku saja. Bangga gila masa itu.
Naik sekolah menengah, gila babi tak fikir apa, main, main dan terus main. Maaf, bukan 'main' seperti yang kamu fikirkan. Daripada zaman konon-konon grunge, berjinak-jinak dengan 'monkey love'?, kenal arena clubbing, botol bong and the other shit. Rosak, rosak.

Kini, di Universiti, I AM BACK! Masa untuk kembali ke 'zaman paleolitik dunia sendiri' dan menggilap semula otak yang telah berkarat.

Ok, aku tahu. Aku perlu kembali kepada perkara asas juga. 5 yang satu.
Sembahyang 5 waktu beb!

"Mana aku letak Buku Panduan Solat yang hari tuh baru jumpa dah berhabuk bawah katil eh?"

Bisik hati aku.

Sekian, terima kasih kerana membaca.

5 ulasan:

si adlynn :) berkata...

3.33 is pretty awesome okee
nemind, got 5 more sems to kill ;)
go dhaous go! :D

psychokiddo berkata...

waaah. kate nak dl?
but still, congrats for yr result :)

rozannarizwan berkata...

oklaa tuh resultnya.byk lg mase.n mau berubah?itu boleh.. :)

schuhz m. berkata...

CTU 101, BEL 120. part 1? uitm mana ni? congratulations on yours too!

Linaa :) berkata...

congrats. gile terror hang dpt socio A?! aku pon dpt B+ dulu. agaga. congrats dhaous :)