Selasa, Julai 01, 2008

Based on a true story

Semalam, merupakan hari terakhir aku di pejabat.
Selepas lebih sebulan 'menabur bakti' semula di sana, aku kini sedang berhempas pulas.
Menyelesaikan segala permasalahan sebelum mendaftar semula untuk semester baru. Jangan lupa, perkara biasa dilakukan...

SELAMAT DATANG JULAI/ JULY/ JULA JULI BINTANG 3!

Ya, Schuhz. 2 bulan terasa sangat sekejap dan tinggal few more days sebelum menyibukkan diri semula dengan kuliah dan lambakan assignment.

Aku benci diri aku bila aku menghadapi saat-saat terakhir sebelum mengakhiri apa jua yang aku lakukan. Sebagai contoh, semalam-lah di pejabat.

1. Rasa sedih mahu meninggalkan mereka-mereka di pejabat(Terutamanya kakak-kakak 'gila')

2. Terharu dengan bos berbangsa Cina yang begitu menghargai aku
"Door is always open for u. Come back here for upcoming semester break ok?"
"Thank you so much for helping"

3. Aku akan merindui tekanan bekerja di pejabat yang aku rasakan sangat thrill, dan memberi pulangan hasil lumayan!

Sudah-lah. Aku mahu ke pejabat sebentar. Mahu ambil cheque gaji terakhir aku.

Siapa mahu date dengan aku? Mari, aku belanja makan dan menonton wayang
Tapi,
Pastikan kamu berbuah dada kecil

Haoow-Yeah!


nota kaki/Foot note:
Bagi mereka yang telah clear cheque di CIMB bank. Sama ada bank in ke dalam bank akaun/bayar kereta/kad kredit yadayadayada. Proses masih lagi belum berjalan lancar kerana masalah sistem yang belum stabil dan kekurangan staff. Lagi-lagi, aku sudah berhenti. Dan, company aku telah kehilangan aku sekali lagi untuk 4 bulan. Aku kan 'tulang belakang' mereka, mampu clear-kan cheque 8000-15,000 keping sehari, buat seorang taw!(kenyataan bangga diri) Maaf, memang kamu tidak akan dapat cash dalam masa 2-3 hari. Maaf, ya. Siapa suruh kamu clear cheque di CIMB, tanpa bertanya dahulu? Haha!

15 ulasan:

ami___ berkata...

nak, belanja i movie WANTED boleh? haha :P

Ferdows D. Isaac berkata...

Oh ami
Kesian u

I baru tengok that movie last saturday
Damn cool!

Movie lain?
ahaha

Enche' Kacak berkata...

lelaki berbuah dada kecil boleh? kecil tu rahap minima hingga kosong.

ami___ berkata...

i suka, nak tengok dua kali XD

schuhz m. berkata...

belanja i di bundle, i akan kecilkan buah dada besar i untuk you.

anyway, 2 months is shite for holiday. mula-mula rasa macam dreadfully long, tiba-tiba dah nak habis. tafak??

i haven't started packing or anything. duduk depan macbook layan the L word last minute.

good luck with registering. you register on friday or saturday?

Ferdows D. Isaac berkata...

Schuhz,
Bundle kat KL dah susah nak jumpa rare and cool items
Bundle Osama pun dah tak best
Buntil kat sg.wang menipu harga!
eh, bukan kecil ke? haha

Ya'right. I bole ingat lagi my first weekend of sem break buat apa. Tengok tomoi kat B.jalil. And, damn! Dah tamat!

On friday! U on saturday kan? Haha
I reg and balik kl lepas tuh!
mono, MASKARA and other shits is still in planning:P
jgn jeles
Buwekk
haha

Ferdows D. Isaac berkata...

enche'kacak,
Saya tahu awak berdada petak
Org2 press club kan?
haha

Teach me kan?
I only got one pec(perut)
haha

Ferdows D. Isaac berkata...

Ami,
Tak boleh!
I DIHARAMKAN date dgn gf orang
(banyak kisah silam-pedih-kena-'kutip')
haha

ami___ berkata...

hahahaha i nak u belanja i the tix
u pegi la tgk dgn gf u.. i tgk ngan shuz :P

kesian, jgn date ngan gf orang.. ~dangerous territory~ hehe. melainkan dah memang best buddies before the boyfriend come into the girl's life lah. lol macam banyak pengalaman je. konon.

schuhz m. berkata...

Buntil memang dah lama menipu harga. Agak sangsi dengan ketulenan sneakers dia juga. Oh, kat KL ada lagi bundle cun. Well, mostly Selangor.

Hey, you should go to Mono. Students dapat entry RM50. Just bring your I/C and student id. :)

I'll be there. Lepas register terus balik KL. In yo face!

Ferdows D. Isaac berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Ferdows D. Isaac berkata...

Schuhz,
Jangan kata sneakers. I ari tuh mcm nak mencarut
U tahu, flip flop brand flipper harga RM10 je, dia letak harga RM40++. Gila babi.
Tapi, I failed lah nak memilih barang bundle. Boleh ajar?:0

Really? Cool
Tapi, under age lepas ke Zouk?
Ahahah
(I mmg kuno):P

Haha
Ey, Good luck with ur registering juga::)

Ferdows D. Isaac berkata...

Ami,
Itu bukan date dengan I
Itu bayar-tiket-untuk-Ami&Schuhz-dan-tonton wayang-berasingan
And, gf is a sensitive issue here
Haha

Masalahnya, I keluar dengan org yg mmg dah lama I kenal
Kadang, best friend
Dan, lelaki mmg cepat cemburu
Tergugat dengan kekacakan I, mungkin?
Hahahahahahahaha!

schuhz m. berkata...

Bundle paling best are always the ones outside KL. My favourite so far is bundle kat Kedah, I don't know what I was thinking going all that way for a pile of clothes.

It's for above 18! You're.. Not below 18, are you? Agak mustahil 'cause you're in uni already.

Ferdows D. Isaac berkata...

Schuhz,
Yer la kalau masuk KL, bertambah2 harga items tuh kan?
Wah jauhnya kedah!
Haha

Haha
I baru baca iklan tuh dlm the star hari selasa
Yeah. I am 19:))
Tapi, kan I sendiri tak pernah dgr lagu2 mono
Mmg I ketinggalan jauh gamaknya...