Ahad, Julai 20, 2008

Siapa kata Melaka bosan?









Aku sebenarnya sangat letih. Hujung minggu ini aku tidak pulang. Pelbagai masalah yang timbul dan aku sangat kecil hati dengan orang-orang di keliling rumah aku.
Buat pertama kali dalam sejarah(di Melaka)aku keluar overnight selama 3 malam berturut-turut. Memang kerja gila.
Dan akibat malam semalam, aku ingin tukar statement sebelum ini.
Clubbing scene at Melaka wasn't that bad.

Malam pertama- Kisah Aloha bersama live band bodoh, dan sesi melihat penyu menjadi penyelamat.
Malam kedua- Sesi menonton Dark knight yang mengambil masa agak lama. Kali terakhir aku menonton filem berdurasi panjang ialah trilogi LOTR. Sehingga lenguh-lenguh tengkuk aku. Apa-apa pun, Dark knight memang senarai filem perlu tonton tahun ini. Sarat dengan mesej-mesej kemanusian(bagi aku lah) Kamu belum menonton? Lekas segera ke panggung!
Malam ketiga- Faham-faham sajalah. Lihat gambar yang penuh dengan 'mesej-mesej keharmonian remaja Malaysia' di atas. Menggambarkan tak kegembiraan aku? Melaka bukanlah sangat 'hulu' dan seperti aku taip di atas, Melaka's clubbing scene wasn't that bad.

Gembiranya aku sehingga aku tidak sedar, seperti ada 'ura-ura' yang aku akan jatuh bankrap by end of this month. Aku perlu merangka semula pelan perbelanjaan aku. Damn.

Dan sebelum 'mulut-mulut bangsat' yang ingin mengata aku di belakang, memberi mereka dosa dan membuatkan aku menerima pahala; Aku clubbing bukan menggunakan study loan. Lagipun, aku tidak apply for study loan. Kamu tahu ke kamu ambil ptptn itu, ada unsur-unsur riba'? (mesej keislaman disini) haha. Aku menggunakan sebahagian kecil sahaja daripada gaji terakhir aku. Ya, sebahagian kecil sahaja. Gaji aku memang banyak lagi kerana aku memang hebat berjimat-cermat tetapi aku tidak pandai berkira dengan orang lain. Bagaimana tu? Usah kamu merasa rugi kerana tidak mencari aku selama ini. Kamu semua memang kawan-kawan yang hanya mengejar kesenangan bersama aku. Bila aku susah, satu batang hidung pun aku tidak nampak.

Sudahlah, aku perlu berehat. Lihat gambar terakhir itu? Selimut, kaki dan laptop yang masih turn on, itu menandakan aku baru lepas 'turn off'. Haha.

Berehat-lah 'adik ku' sayang.

p/s- Aku ada di salah satu gambar di atas. Mari ber-peraduan teka dan menang. Kamu teka aku dengan tepat, aku beri kamu 1 ribu..rupiah. Ok? Peraduan hanya terbuka kepada mereka yang tidak mengenali aku. Club rules apply. Muahaha

6 ulasan:

MaGGoT World berkata...

lol~..ferdows is coming out from the closet?...

seperti biasa...terlalu banyak parasit yang hanya mau menumpang kesenangan diri...tp bler da jumpe ur "REAL" friends...dont ever let them go..hahaha

gadisjahat berkata...

haha first time abang kacak letak gambar sendiri. haha

eh munimak, jangan nak taksub sangat eh. kau balik sekarang. aku rindu kau sial

Ferdows D. Isaac berkata...

Maggot,
Yeah. I did it. So far, tak der la mengecewakan
But, dont expect same when we are at Kl la, kan?
haha

Yeah. I've met my REAL friends:P

Ferdows D. Isaac berkata...

Aweng,
Kacak ke? Perlu ke?
Mak rasa mak 'cantik' je
haha

nanti aku balik
After 3 weekend kat sini
Buat masa ni, biarlah aku membawa diri. Ahah
Aku rindu kau gak
muah muah

white lilies lover berkata...

hoi ya. i pun gy melaka aritu. sabtu. ade gig KAMI yang mmg ramai gile tu. ade plak budak2 skola bajet cool hisap rokok sume blah lah. tp i xgy la KAMI tour tu, i gy makan ikan bakar kat newton village. bapak sedap! rm30, ikan siakap besar gile. dapat gak makan sedap, maklumla dining kat segamat tu cam cilaka sikit. eh, kang if we turun melaka, i suruw ika roger2 u, kita jumpe! makan ikan bakar! u blanje. u kan br gune sebahagian kecil gaji u. sebahagian besar kan banyak lagi. save some to belanja me and ika ikan bakar ok. byebye

wonder linaa berkata...

agaga. aku tak bilang pon melaka bosan. haha