Khamis, September 18, 2008

Jangan ganggu hidup aku


Ahhh memang potong habis.
Kamu perhatikan apa tajuk pekeliling di atas.

Semester lepas, aku dapat surat meminta aku menghadiri kursus BTN.

Haraf maaf, memang aku takkan pergi benda-benda begitu.
Aku mudah panas dan mudah tertekan.
Aku tahu jika aku menghadiri BTN semester lepas, pasti kurang lebih aku akan ajak seorang dua fasilitator bertumbuk.
Seriously, aku tidak suka segala apa jenis psycho game.
Pergi jahanam.

Lebih-lebih lagi, bapa aku sendiri tidak berapa gemar dengan perkara-perkara begitu. "Bull shit" kata bapa aku.
Kerana bagi aku dan bapa aku, jika mahu mengubah personaliti seseorang, bukan orang lain yang perlu berusaha, orang itu sendiri perlu kuat azamnya untuk berubah.

Sama juga seperti kes PLKN. Bapa aku sudah bersedia untuk aku dipenjarakan atau membayar denda RM3K jika aku perlu menyertai PLKN tetapi aku tidak pergi.
Sudahnya, nama aku tidak tersenarai. Bagus.
Bagi aku, kawan-kawan aku yang ke PLKN mereka balik masih sebagai orang yang sama. Tiada perubahan pun? 

Semester ini, sejarah berulang. Aku jenis jika aku yakin aku betul dan tidak melakukan apa-apa, aku tidak akan pergi.
Buat apa aku membazir masa 'emas' aku?
Lagipun, jika nama aku 'naik' akibat aku ditahan pak guard tempoh hari kerana tidak memakai helmet semasa menunggang motorsikal, memang tak relevan.

KURSUS PEMBINAAN SAHSIAH RUPA DIRI?
Kelakarlah you all.
Sudahnya, gambar kedua menunjukkan nasib surat pekeliling yang tidak berdosa.

Banyak lagi pelajar perempuan pakai seluar ketat nampak bentuk punggung, baju nampak 'longkang', rambut warna warni etc.
Kenapa nama aku naik?
Atau aku pondan selama ini dan tidak menerima hakikat?

Shuz mesti tergelak-gelak baca entri ini.
Suka la you eh?
Heh!

19 ulasan:

MaGGoT World berkata...

KURSUS PEMBINAAN SAHSIAH RUPA DIRI???...WTF??...rupa diri kau tidak cukup lagi ke untuk meyakin kan ko seorang lelaki??...adakah disebabkan kekurangan maskulin lelaki mcm kita (im taking bout football here)orang sperti kau terkena??...

hahahah..but seriously bro....im laughing my pants off..aku pernah kene...siap ckp klu x pergi kene denda RM 500.tp aku tidak peduli.Denda sebenar nya adalah propaganda to make u scared dan pergi ke program bodoh tu...hahaha

schuhz m. berkata...

haha.






hahahahahahahahahahahahaha.

gila tak power to break the rules and get caught doing it. tapi bahagian pengawal "keselamatan" UiTM memang macam sampah lah.

sahsiah rupa diri dikira keselamatan ke? pakai seluar ketat sikit boleh kena hempap lori?

Ferdows berkata...

Maggot,
That's why man!
sometimes, we should fuck the 'system' and let it be
I don't want to go!
I am coming back to KL this week!
hehehehe
Chilis Mid yok!!:)
Kesah plak aku benda2 mcm ni?
Like I fucking care!xD

Ferdows berkata...

Shuz,
melampau gelak nampak?
heheheheheheh
(menyesal gelakkan U the other day)
:P

Ala, on that day pak guard buat road block besar-besaran lah.
Konon sempena nak mendapat Anugerah Kualiti. Bull shit.

btw, itu dikira keselamatan lah.
Mereka(pak guard)rasa yang pelajar perempuan pasang bom pada seluar ketat. Tak pun, pada baju low cut ada disorok virus Anthrax!

hahahahahahaha

schuhz m. berkata...

you tahu kan, bila time time nak raya ni everytime pak guard bagi notice kat student, dia dapat komisyen? hahahaha. tak tipu.

anyway mungkin perkara yang paling logic ialah, bila pelajar berpakaian sexy, lecturer muda/gatal yang sedang menunggang motorsikal boleh distracted lalu tertunggang masuk longkang.

i dah cakap dah jangan gelakkan i.

penanya (?) berkata...

BETOL!! lagipun BTN bnyk sgt propaganda kerajaan.

bapak kita memang kool.

Ferdows berkata...

Shuz, ye ke?
betul lah kot
dorang pun nak cari duit lebih nak raya2 ni
so, cari la kesalahan pelajar lebih2
U know, dah 2 hari pak guard ramai2 lepak kat depan bazar ramadhan taw
saja je cari salah orang

Ok, you're so funny!
tertunggang masuk longkang!
hahaha

Ferdows berkata...

penanya,
mungkin kita berkongsi bapa yang sama?
hehehehehe

cempaka.ism berkata...

aku pun pernah kena, siap kena ugut buang sekolah lagi.

sebab aku kena pergi kursus ni, hanyalah sebab aku outing tukar baju batik.

gila kot! tak munasabah!

Darkheart berkata...

aku pun pnah hampir kene..siap kene pg pulau ape ke tah..tempat tu lak xde air ngan letrik...nasib baek lecturer aku garang sgt sampei h.e.p takut panggil sbb mase tu kene ngan hari yg ade test...lega aku...

Ferdows berkata...

Cempaka,
tukar baju batik?
U kat matriks ke dulu?

Darkheart,
ok itu mmg tugas lecturer
Aku selamat drpd BTN tuh pun sbb I also got test on that day
hehehe;)

Ferdows berkata...

:)

sejarah melayu berkata...

Blogger Ferdows dijo...

Kartun lah sejarah Melayu ni.
Ok, hujah dia buat aku keliru.

"Islam itu agama orang arab"?

Adakah aku berdosa sebagai bangsa lain yang menganut Islam?

dan paling menarik, "Orang Arab itu kuno"

Adakah Burj al ARAB, Dubai itu terletak di benua Afrika?
keliru keliru

Semoga sejarah melayu dirahmati sempena ramadhan al-mubarak ini...
Genius! Sangat genius!:)

Hahaha orang Arab tu pandai sebab tu Bush bunuh 1 juta orang Arab kat Iraq..hahaha

ko sokong arab buat apa ko bukan arab..nanti amerika pun bunuh ko hahaha

sejarah melayu berkata...

hahaha maggot ko sembayang pakai bahasa inggeris ye..hahaha orang lain pakai bahasa arab..

sejarah melayu berkata...

al burj tu orang arab ke yg buat..mals ku ngarjar budak melayu bodoh ..ko melayu bodoh pula..letih nak mengajar..

Ferdows berkata...

Sejarah melayu,
terima kasih kerana menentukan ajal aku dan bagaimana cara aku menemui Tuhan
Mati dibunuh Amerika ya?
Kita tggu, kita tggu;)

Dan apa salahnya bersolat dalam bahasa English?
Adakah Tuhan itu hanya faham bahasa Arab?
Bagaimana pula dengan berdoa?

Ya, aku melayu bodoh. Sila tunjuk ajar. Aku mahu senarai buku-buku yang kau baca lah.
Menarik:)
mungkin aku juga akan digelar genius seperti kau dan orang Melayu yang lain:)

MaGGoT World berkata...

im confuse..klu Dia hanya memahami bahasa arab,bagaimana pula dengan orang yang berdoa dengan bahasa melayu,cina, etc...Islam adalah salah satu agama terbesar di China dan aku pasti seperti orang melayu bodoh ini,tidak semua orang di china itu tau berbahasa arab.setakat tau baca arab tetapi tidak memahami setiap butir perkataan itu sama la seperti ORANG BODOH yang tau embaca tetapi tidak memahami apa maksud nya.

Biarlah aku dengan kebodohan diri aku.sekurang-kurangnya, aku tidak menunjukan kebodohan diri pada org ramai!!!...

ochacha berkata...

pergh.terkini di tmpt blaja ku.
statistik kesalahan yang dilakukan pelajar.
ada statistik kesalahan menipu pak guard dan duduk di ats riba siswa/siswi.
kau rasa seperti itu kena pg sahsiah rupa diri tak?

Ferdows berkata...

ochacha,
s.alam eh?
OK!
itu mmg kena sahsiah!
hahahaha
semua benda kalau boleh 'disahsiahkan':P