Khamis, Disember 18, 2008

Tak jadi mahu matikan handphone:)


Beberapa jam sebelum kertas peperiksaan akhir.

"Eh, kau last paper kan today? Good luck dude"

"Yeah. Thanks man I need that"

"No we didn't. We were born with it"

"Haha. Takbur sial. Later"

Jadi, seperti yang dikatakan. Aku tidak tahu sama ada keputusan begini sama ada bernasib baik atau dengan usaha atau kerana belajar dalam keadaan di mana sedang 'koyak'. Ecewah.

Sudah 2 minggu, dan 2 kali berturut-turut hari Khamis itu hari paling membahagiakan. Khamis yang sudah...adalah berlaku sesuatu, yang pasti sekarang aku boleh tersenyum lebar dan sudah berhenti menyalahkan diri sendiri. Khamis yang ini, alahai lemah lutut aku sementara tunggu loading keputusan peperiksaan. Fuhh terkejut betul perkara yang aku impikan berlaku juga. Bertambah gembira aku. Mak cik ini orang pertama yang aku beritahu, kebetulan dia pun tanya. Dia pun hebat DL sudah 2 kali. Congratulation Shuz! Jadi seperti biasa, aku buat 'post-mortem' sedikit seperti keputusan peperiksaan yang lepas.

BEL260- Masih bertahan pada takuk yang lama dan masih ada ruang untuk menambah baik kelemahan berbahasa English aku. Lecturer pun baik hati dan berkata "I tak boleh nak marah kelas kamu ini. Ada je pak lawak yang buat I gelak dan I seronok mengajar kamu semua. Sedih juga hari ini kelas akhir. All the best" (translate sendiri) Gila aku ingat dialog dia sewaktu kelas Bel terakhir kan.

COM161- Sebenarnya aku sudah bersedia untuk menghadiri kelas ini sekali lagi semester hadapan. Tapi, keajaiban berlaku (Ayat mengundang gila) Sumpah aku tidak pernah 'masuk' apa yang aku belajar selama satu sem dan keluar awal sejam sewaktu peperiksaan kerana give up. Sudahnya dapat juga B+. Lecturer pun aku rasa tunaikan janji dia untuk tidak menggagalkan pelajarnya. Terima kasih.

COM163- Tidak silap aku, kurang lebih hanya 20 kali kelas diadakan kerana banyak yang canceled atau lecturer sibuk. Groupmates aku pun power pakai software dan kreatif buat advertising. Itu semua membantu. Kira aku ini 'menumpang' ke? Tapi tidak ketara mana. Kerja aku tip-top juga. Satu group Dean's. Cayalah!

COM164- Bagai nak rak buat formula sendiri untuk menghafal terms dan research paper dan presentation yang kelam-kabut kerana perangai seorang dua groupmates yang suka berjanji tapi entah ke mana. Aku tidak cakap aku sempurna ya. Lecturer subject ini pun muka cool saja. Cuak juga takut aku kena attack ke apa. Nasib baik kehadiran penuh membantu. Haha. 

COM165- Subject ini jangan cakaplah. Memang favourite aku. Lecturer pun caya gila siap lepak klcc lunch sama-sama hari itu. Terserempak ok, bukan dirancang. Suka hati-lah nak cakap skandal ke apa. Aku tahu dia kerap ke sini. Jadi aku nak ucapkan
"Hi Miss ____! Thank you! Kenapa A-? I nak A bulat atau A+. Haha"

CTU151- Memang terbukti lah, aku sudah kena mark sebab banyak mulut dalam kelas agama semester pertama. Ada ke semester pertama dapat C+. Syukur dapat A kali ini. Ustaz pun bukan jenis yang stereotype pelajar dan sangat fleksibel bila berbicara tentang agama. Professor kan, jadi mesti lah sangat profesional. Dia yang cerita pada aku tentang Snouck Hurgronje- "Biarkan orang Islam itu menyanjung tinggi kitab mereka(Al-Quran) Tapi, jangan dibiarkan mereka memahami sedalam-dalamnya kitab mereka" Uish dah macam forum perdana pula.

HPD132- No comment. Ko-kurikulum kot. Kau datang, sign kehadiran, duduk dengar tentang politik, berlakon satu sketsa, jawab soalan yang buat aku rasa seperti penipu besar dan dapat A-. Senang betul.

Jadi itu sahaja. Aku sangat bersyukur dan esok kena hantar pisang pergi masjid. Nak bayar nazar. Hoho. Semoga aku dapat kekalkan keputusan begini. Selamat datang semester ke-3 tahun ke-2!

21 ulasan:

Provost berkata...

Caya lah brO..
Dl gak ko akhirnya..
Aku je yg agk low lg,tp 3 pointer la..
Pisang ko nazar..??
Puase la beb sehari kew..
Nk lg daring kasi gOndol itu kepara..
Ahahaha..
Anyway cOngratz...

farah fazanna berkata...

woohoo! congratulations!!

Ferdows berkata...

haha
Thanks man
ok lah tuh
nazar apa yg mampu
lol
botak kepala mmg TAK ah weh
hahah

cempaka.lisme berkata...

tahniah tahniah.

Ferdows berkata...

Terima kasih Cempaka!
Are u the same Cempaka yang dulu?
where's your blog?

kitsch snitsch berkata...

fuck lu tujuh subjects je? well, congrats!

Rambo berkata...

no wonder u r good in words.

budak bijak ni!

congrate mate!

Alisya berkata...

Thank u!!~
Woweee! Congratulationsss! ;D ;D
Do the chicken dance! x)

Yeaaaahhhh!

Ferdows berkata...

Shuz,
Haha. Ala lebih 2 stress ke?
tengok u rilek je last sem:P

Rambo,
biasa2 je. Thanks anyway

Alisya,
Tq! and happy birthday!
Have a blast!

Awin Roslin berkata...

congrats ferdowssssss! :)

sa berkata...

Lulus, sure srnok.
Congrats :)

kitsch snitsch berkata...

last sem i terlampau relax tu yang pointer jatuh. huargh. sem depan jom la DL lagi.

(ye je)

Atira. berkata...

wow congrats ;)

Ferdows berkata...

Awin, tq! U too congratulation! 3.8 kot!:)

Shuz, Jom! Jom! Haha. Tapi I mcm dah takut sbb sem depan byk psl photo
T_____________T

Sa, tq!:)

Atira, Hye! and Thank you!:D:D

yaya berkata...

eh.congrates

Ferdows berkata...

Yaya,
thank you:)

syaNa berkata...

Hey! U dpt DL??
wow! next sem ajar i ok?
esp,human comm.
i baru nak ambek next sem.
huhuhu..
haha.. jumpa next sem!
sape lagi DL class kita?

cempaka.lisme berkata...

yeap, cempakis yang lama tu. blog dah delete ah.


p/s; jadi suri rumah takda perkara menarik untuk diblogkan. haih!

adlynndiyana. berkata...

wahh
penat i bace komen u
haha :p
smpai nak ckp congrats pun cam takut u tak larat bace :p
well, congratulations dhaus legend :D
you deserve it ;)

Ferdows berkata...

Syana,
mmg tak lah I nak mengajar orang. I pn 'tak betul' gak. A'ah kan u coming sem baru amik Human Comm. Good luck anyway:)

Cempaka,
sudah kahwin kah?
Tak dijemput pun?:P

Ad,
haha penat lah sangat:P
Thank you:)
Haha I reply satu2 ok:D
no worries

Alyaa berkata...

congrats ol boy !