Isnin, Disember 22, 2008

Masalah e-mail dan Celcom Broadband.

Cilaka. Apa guna bayar bil setiap bulan dengan 'cemerlang' tetapi perkhidmatan yang diberikan macam haram jadah. Aku dah lama simpan perkara ini.

Berkali-kali telefon customer service hingga ada beberapa kali orang daripada Celcom pula telefon aku. Katanya kerana rekod mereka menunjukkan nombor telefon aku banyak kali membuat panggilan ke talian customer service mereka dalam masa seminggu. 2 kali aku buat laporan, 3 kali orang Celcom called aku, tapi tak elok gak. Elok kejap, lepas itu jadi balik.

3 minggu bai. Nak akses ke account Facebook, Myspace, Msn Hotmail, Yahoo Mail semua akan bermasalah. Mula-mula boleh log in ke Home, beberapa saat kemudian akan keluar error, error error. Kepala bapak dia lah error, error error. @#@%$^!!

Beberapa jam yang lepas, aku di rumah cuba akses ke akaun blogger ini. Loading........ dan nah keluar error dan notification mengatakan akaun aku adalah spammer dan akan di-delete dalam masa beberapa hari. Menggelabah aku. Tak senang duduk dan banyak kali cuba melakukan perkara yang sama. Sampai aku putus asa dan cakap, "ah mampuslah. Biar je blog ini tinggal kenangan" Ecewah macam blog tersohor pula *Muntah.

Sekarang, aku di Cyber Cafe. Memang sah lah Celcom Broadband aku yang bermasalah. Ok pula aku akses akaun blogger ini di sini. Terus aku tukar email untuk akses daripada @hotmail kepada @gmail takut jadi apa-apa nanti. Aku sendiri pun pelik.

Apa masalah Celcom Broadband. Ke masalah laptop aku? Sesiapa boleh bantu?

Yang pasti, kalau berterusan masalah ini memang aku hentikan perkhidmatan Celcom Broadband aku. Izzinet, P1 Wimax etc, cepat-cepat kembangkan coverage ke Melaka ok? Boleh aku berpaling tadah daripada Celcom. Huh dasar korporat Nazi.

11 ulasan:

blitzizni berkata...

betul. jadah je celcom neh.

Hunn berkata...

Saya pakai blue cube ok je? :D

Tanpa Nama berkata...

weyh..
ape kate ko tkr je trus ke tmnet broadband..
lagi care weh..
mhl pun x mhl..
laju pun laju..
hurm...

Ferdows berkata...

blitzini,
tuh la masalahnya. Sakit hati betul..

Hunn,
ya ke? Nanti awak dapat lah masalah ni. Haha:P

Tanpa nama,
menarik cadangan kau.
Dlm berapa ratus harga permulaanya?
dan coverage sampai Melaka tak? Sbb aku belajar di sana...

Suhaila Kamal berkata...

saya pun guna bluecube jugak...oki je..knapa arr bang..???????

seres berkata...

celcom memang haram pun. tak penah pass upload test guna speedtest.net
cilakak rugi duit. tp aku lagi teruk. xda option di sarawak. mungkin tunggu digi 3g stabil baru aku bepaling tadah. oh tedah..

Ferdows berkata...

Su,
entah lah I dont know. Makin hari makin mcm sial. Duhh

Seres,
kau di Sarawak ya?
betul betul
Mmg tak pernah pass di speed test
Kecewa betul...

♥ Anyse. berkata...

saye gune gak celcom nye
tgk tempat n keadaan.
kadang2 cm haram
kadang2 ok.

kalau coverage die ok, ok lah tuh. kalau tak, mati hidup semula nak tunggu load google.com

aidilx berkata...

izinkan aku ambik isi ketidakpuasanhati ko ngan celcom utk dimasukkan ke entri aku

Ferdows berkata...

aidil,
sila2

Tanpa Nama berkata...

bro... mmg celcom problem nie , aku pun nek bengang.. kalau ko baya dengan cemerlang, apetah lagi aku , gemilang dan terbilang.. siap amik pakage 98 lagi.. pun masalah sama xleh nak bukak laman2 yang ko cakap tuh.. aku pun nek pening la beb.. kalau p1max tuh dia ada macam broadband ke bro