Ahad, Jun 21, 2009

Sabtu. Kuala Lumpur. 4.15AM



Saja aku ikut seorang rakan mengambil gambar untuk tugasan kolejnya.

20 tahun hidup di Kuala Lumpur. 13 tahun membaca surat khabar hampir setiap hari. Akhirnya terjawab persoalan aku di mana newspaper guys ini semua selalu berkumpul mengambil surat khabar sebelum diedarkan di sekitar Lembah Klang.

OCBC Bank. Belakang Stesyen LRT Masjid Jamek.

Sekitar jam 3-5 pagi, sedang semua warga kota nyenyak tidur (atau sibuk dengan akviti-aktiviti 'sihat' yang lain) sudah ada sekumpulan manusia yang bangun dari tidur mereka dan berusaha bekerja sepantas mungkin untuk memenuhi keperluan warga kota yang dahagakan berita-berita semasa. Juga berita-berita mistik, rogol sana sini, ubat kuat dan lain-lain yang gemar dijadikan tajuk utama surat khabar Metro. Ahh, that's another story.

-------------------------

Pertama kali aku shooting dalam keadaan lampu rendah (low light condition) tanpa bantuan Speed Light dan aku sangat berpuas hati dengan hasilnya.
50mm memang caya!

More to come.

5 ulasan:

Anbreen,Aziz berkata...

Kata nak bawa I sekali ;(

Ferdows berkata...

Anne, siapa kata? Bkn benda lain ke kita janji?

Tanpa Nama berkata...

aaaceh baca paper setiap hari ka bro?ke sekadar carik bila time mau berak ahahaha!

palidahtentukacak berkata...

1st pic agak taksub haha good job bebeh!

Sang Berfikir berkata...

Aku suka gambar yang terakhir.